FAQ

P: Na jakiej wersji gry budowana jest mapa?
O: Trainz Railroad Simulator 2019 pre-SP1 build 102400
.

P: Czy można uruchomić mapę na starszych edycjach gry?
O: Po drobnych przeróbkach i modyfikacjach we własnym zakresie mapę można uruchomić w Trainz: A New Era (TANE).

P: Czy mapa jest dostępna do pobrania? Gdzie można ją pobrać?
O: Na chwilę obecną (styczeń 2025) mapa nie jest dostępna do pobrania. W najbliższym czasie planowane jest wydanie kolejnego dema mapy. Po jego wydaniu mapa będzie dostępna na niniejszej stronie oraz na stronie u RBacha (https://trainz.krb.com.pl).

P: Jaki jest cykl wydawniczy mapy?
O: Jest dość elastyczny 🙂 ale na chwilę obecną wygląda następująco:
– v0.1 – wybudowanie odcinka Wierzchucin – Bydgoszcz/Bydgoszcz – Bydgoszcz Wschód – Bydgoszcz Łęgnowo/Nowa Wieś Wielka (gotowe),
– v0.3 – modernizacja i przebudowa odcinka Kościerzyna – Lipowa Tucholska – Wierzchucin (w trakcie),
– v0.5 – budowa odcinka Chojnice – Czersk, Czersk – Kaliska, modernizacja stacji Chojnice oraz Czersk, modernizacja odcinka Czersk – Bąk (w trakcie),
– v0.8 – modernizacja oraz przebudowa odcinka Kościerzyna – Somonino/Kartuzy – Gdynia, budowa odcinka Kartuzy – Stara Piła – Kokoszki oraz odcinka Gdańsk Osowa – Matarnia,
– v0.9 – modernizacja oraz przebudowa odcinka Chojnice – Kościerzyna,
– v1.0 – modernizacja odcinka Czersk – Szlachta – Śliwice oraz budowa odcinka Śliwice – Tleń i Szlachta – Ocypel,
– v2.2 – budowa odcinka Wierzchucin – Tuchola – Chojnice.
Kolejność może ulec (i na pewno ulegnie) zmianie.

P: Na jakim sprzęcie uruchomić tak dużą mapę żeby działała płynnie?
O: Im wydajniejszy tym lepiej 🙂 Procesor z ośmioma rdzeniami, kartą graficzną z 4GB pamięci i szybkim dyskiem SSD powinien wystarczyć do uruchomienia mapy na średnich ustawieniach. Mapa choć jest ogromnych rozmiarów (istnieją większe) jest budowana w dość lekkim stylu bez wykorzystania drzew 3D czy innych „turffixów” które zwiększają zasobożerność komputera.

P: Skąd pomysł na rok 1994 jako czas akcji mapy?
O: Początkowo mapa była budowana na rok 1999 (SRJP 1999/2000) czyli ostatni rok kiedy kursowały bezpośrednie pociągi z Gdyni do Bydgoszczy czy z Bąka do Laskowic Pomorskich. Po wielu bardzo ciekawych dyskusjach stwierdziliśmy że przeniesiemy czas akcji o pięć lat wstecz do roku 1994. Dzięki temu zyskaliśmy kilka dodatkowych czynnych stacji i możliwość (zgodnie ze stanem rzeczywistym) spotkania na mapie w niewielkich odległościach od siebie trzech rodzajów trakcji: parowej, spalinowej i (to nie trakcja ale…) „szynobusowej”. Rok 1994 był ostatnim kiedy na okolicznych liniach można było spotkać jednocześnie Ty2, SP45, SN61 i SA101. Parowóz na planowym połączeniu na linii kolejowej 214 Somonino – Kartuzy, SP45 na standardowym połączeniu Gdynia – Bydgoszcz, SN61 z jednym czy dwoma wagonami jako typowe połączenie Kościerzyny z Chojnicami i SA101 kursujący z lokalnymi pociągami w obsłudze węzła chojnickiego. Takie zróżnicowanie dostępnego taboru umożliwi ciekawszą rozgrywkę na mapie i pozwoli choć wirtualnie cofnąć się do czasów gdzie jakoś to jeszcze wszystko działało i wyglądało.

P: Dlaczego ta strona wygląda na żywcem wyjętą z początku lat 2000?
O: Ponieważ lubię takie proste, archaiczne strony bez wszelakiej maści nowości czy udogodnień stosowanych obecnie. Ma być prosto, schludnie i sentymentalnie 🙂

Scroll to Top